Negative Attitudes Towards Evaluation in Foreign Language Learning

  • Amor Ghouar Université de Batna

Résumé

يهدف هذا المقال من خلال دراسة ميدانية بقسم اللغة الإنجليزية بجامعة باتنة  الى تسليط الضوء على نقطة تربوية هامة في تعليم اللغة الانجليزية في الطور الجامعي في النظام  الجديد(LMD) وهي نضرة الطلبة الى طريقة التقويم .إذ يعتبر الطلبة ان التقويم الذي يقتصر فقط على الأمتحان الكتابي لا يبين القدرات الحقيقية للطالب حيث ان اللغة الاجنبية لها جانب شفوي واخر كتابي بينما معضم طرق التقيم تخص الجانب الكتابي فقط.و من هنا فإن الطالب يتخذموقفا سلبيا من طريقة التقويم التي يعتبرها غير عادلة.واشار البحث على غقتراح بعض النقاط التي يمكن للأستاذ من خلالها تبسيط المفهوم العام للتقيم وجعته يتماشى مع القدرات الحقيقية للطالب. 

 

It is generally agreed among teachers, learners and evaluators the terms assessment test and evaluation are used synonymously in most cases . In fact , when teachers quantify learner’s proficiency and mastery of language or one aspect of it, they are assigning him to a test through which they measure his abilities in order to evaluate him. As early as 1990,Bachman claimed that the similarities among these terms tend to obscure the distinctive characters of each. In foreign language education, the final objective is to enable communication in the target language. The need to measure students’ use of the learners language calls for an evaluation the type of evaluation use here is called evaluation of communicative competence.

Références

Brown,J.1998 New ways of classroom assessment.Bloomington,IL.
Caroll,J.B.1968 The Psychology of Language testing. In Bachman 1990
ClarkJ,L.D.1972 Foreign language testing:theory and practice.Philadelphia:the center for curriculum development.Inc.
Delorme ,C., 1992 L’évaluation en questions. Paris :Editions E.S.F:
Gagne, R.M., L.J. Bridges, and W.W. Wagne, 1998. Principles of Instructional Design. Orlando, FL: Holt, Rinehart and Winston, Inc.
Hake, Richard R., 1998. Interactive-engagement vs. traditional methods: A six-thousandstudent survey of mechanics test data for introductory physics courses. American Journal of Physics 66:64–74.
Hanson, G., and B. Price, 1992. Academic Program Review. In M.A. Wjitley, J.D. Porter, and R.H. Fenske (eds.). The Primer for Institutional Research. Tallahassee: Association for Institutional Research
Kizlik ,R.& Associates. 2012 Measurement, Assessment, and Evaluation in Education
Boca Raton, Florida
McNamara,T; (1996)Measuring second language performance :A new era in language testing.
Spandel,V and Stiggins,R.1990 Creative writers:Linking assessment and writing instruction.White Plains,N.Y.
Satterly, D., 1989. Assessment in Schools. Oxford, UK: Basil Blackwell Ltd.
Comment citer
GHOUAR, Amor. Negative Attitudes Towards Evaluation in Foreign Language Learning. Sciences humaines, [S.l.], v. 26, sep. 2014. ISSN 1112-3176. Disponible à l'adresse : >https://revues.univ-biskra.dz./index.php/sh/article/view/864>. Date de consultation : 25 déc. 2024
Rubrique
Articles