Transfer of Knowledge from First-Year English Writing Classes To Writing in the Disciplines: Case Studies of Writing across the Curriculum

  • NEMOUCHI Abdelhak University of Constantine
  • HAMANI Nesrine University of Constantine

Résumé

The present study sheds light on the advantages of the program designed to teach writing across the curriculum and tries to, as well, determine what features students should transfer while writing different assignments across different disciplines. The study is based on an analysis of a questionnaire administered to English teachers of different subjects at the Department of English Letters and Language, University Mentouri Bros, Constantine, Algeria. The selected questions try to examine first the students’ writing performance, second if the writing rules are reflected in the students’ assignments, or not, and finally how teachers define the term writing across the curriculum

Key words: Writing across the curriculum, writing rules, transfer, disciplines, and subjects.

هذه الدراسة تسلط الضوء على مزايا برنامج مصمم لتعليم الكتابة عبر المناهج الدراسية ويحاول، وكذلك، تحديد ما يتميز ينبغي نقل الطلاب أثناء كتابة المهام المختلفة عبر مختلف التخصصات. وتعتمد الدراسة على تحليل استبيان تدار على مدرسي اللغة الإنجليزية من الموضوعات المختلفة في قسم اللغة الإنجليزية الآداب واللغة، جامعة منتوري بروس، قسنطينة، الجزائر. الأسئلة المختارة في محاولة لدراسة أولا "أداء الكتابة، والثانية إذا تنعكس قواعد الكتابة في الطلاب الطلاب الواجبات، أو لا، وأخيرا كيف المدرسين تحديد المدى الكتابة عبر المناهج الدراسية

الكلمات المفتاحية: الكتابة عبر المناهج الدراسية، وكتابة القواعد ونقلها والتخصصات، والموضوعات.

Références

Center Writing Across the Curriculum (WAC) Handouts. (2013). Center Writing Across the Curriculum (WAC) Resources « The Center for Writing Studies, University of Illinois Board of Trustees. http://www.cws.illinois.edu/initiatives/wac/resources/handouts/wackeynotions.html
McLeod, S. H., & Soven, M. (1992).Writing across the curriculum: a guide to developing programs. Newbury Park, Calif.: Sage Publications.
MSTA Michigan State Teacher's Association (1987). Introduction: Writing Across the Curriculum. In Writing across the Curriculum. (p. 3).
Peterson, S. (2010, October 1). Improving Student Writing Using Feedback as a Teaching Tool. Retrieved from https://www.edu.gov.on.ca/eng/literacynumeracy/inspire/research/WW_Improving_Student_Writing.pdf
Saenkhum, T. (2007). Transfer of knowledge from first-year ESL writing classes to writing in the disciplines: Case studies of writing across the curriculum. Retrieved from http://gradworks.umi.com/14/48/1448819.html
Wells, J. (2010, April 21). Welcome to the Purdue OWL. Purdue OWL: Writing Across the Curriculum: An Introduction. http://www.bibme.org/website
Publiée
2016-06-22
Comment citer
ABDELHAK, NEMOUCHI; NESRINE, HAMANI. Transfer of Knowledge from First-Year English Writing Classes To Writing in the Disciplines: Case Studies of Writing across the Curriculum. Sciences humaines, [S.l.], v. 42, juin 2016. ISSN 1112-3176. Disponible à l'adresse : >https://revues.univ-biskra.dz./index.php/sh/article/view/1716>. Date de consultation : 24 déc. 2024